Dzielnica Ursynów Serwis sportowo-rekreacyjny Ursynowa

Adres obiektu:
ul. Maślaków 1

Opis obiektu

Urząd Dzielnicy Ursynów nie odpowiada za prawdziwość poniższego tekstu. Został on stworzony na podstawie materiałów zewnętrznych celem przedstawienia oferty sportowo-rekreacyjnej na terenie Ursynowa.

Przez teren Parku Kultury przebiegają fragmenty szlaków turystycznych PTTK - zielonego i czerwonego. Przekraczają one granicę Parku na skrzyżowaniu ul. Maślaków i Nowoursynowskiej. Na początku trasa obydwu szlaków jest wspólna, przebiega fragmentem drogi stanowiącej zachodnią granicę Parku. Po lewej stronie drogi duża polana z pawilonem rekreacyjno-sportowym i kortami. Przed pawilonem, od strony ul. Maślaków rośnie potężny, ponad 260-letni dąb szypułkowy "HETMAN", będący pomnikiem przyrody.

Niebawem szlaki rozwidlają się. Kontynuując spacer szlakiem zielonym wchodzimy ścieżką do lasu i po chwili dochodzimy do głębokiego jaru. Po lewej stronie grobli była niegdyś strzelnica, po jej prawej stronie znajduje się ostoja przyrody. Szlak wiedzie dalej koroną jaru, następnie obok naturalnych boisk i urządzeń rekreacyjnych do asfaltowej drogi. To ulica Trufli, która skręcając w lewo możemy dojść do bocznego wejścia do Ogrodu Botanicznego PAN. Szlak natomiast dochodzi do pętli autobusowej i ulicami Prawdziwka i Sadową wkracza na tereny Klarysewa.

Po rozwidleniu szlak czerwony skręca w lewo i wiedzie drogą obok wejścia głównego do pawilonu rekreacyjno-sportowego. Korty tenisowe, siłownia, kręgielnia, bilard, sauna, solarium, siłownia zewnętrzna oraz sala restauracyjna, barek i letni taras zapewniają wszechstronne możliwości wypoczynku. Wychodzimy z pawilonu i zbliżając się do części centralnej Parku po lewej stronie mijamy plac gier z boiskami do siatkówki plażowej, siatkówki, boiskami do mini golfa, następnie komercyjny plac zabaw dla dzieci, Bar "Pod Jaskółką" i nasadzenia ogrodu regularnego z fontanną.

Jesteśmy w części centralnej Parku. Po prawej stronie widoczna kopuła letniego amfiteatru, następnie w lewo od niego ośrodek wypoczynkowy z domkami całorocznymi i basen kąpielowy. Za nimi znajduje się komercyjny park linowy. Obok klombu centralnego drewniany budynek klubowy dawnego "Polskiego Country Clubu", za nim Restauracja i Bar "Pod Sosnami" i 50 metrów dalej drewniana altanka - dawna budka kasjera (pozostałość po przedwojennym polu golfowym). Schodzimy w dół na pętlę autobusową. Zbaczając kilkaset metrów ze szlaku (w prawo od pętli natrafimy tuż nad brzegiem skarpy na zachowane w doskonałym stanie pozostałości okopów i rowów łącznikowych z czasów ostatniej wojny.